Kanotur 2009

I kanoturen 2009 deltog Jon, Pede, Allan og Birger. Allan var debutant.

Bådenes fordeling var;: Jon & Pede og Allan & Birger (sidste dag Jon alene og Pede og Birger.

Ruten: Overnatning og start: 3, frokost 1. dag: 4, 2. overnatning: 8, slut: et sted lidt før 9

Vi startede på den plads, der hedder Såganäs Kanotplads (3), som vi også sov på sidste år, men i år slap vi for det lange åløb og hele den lange første dag, så sejlturen blev lidt kortere end normalt. Pede og Jon var kørt tidligt fredag, mens Allan og Birger først ankom ved midnat. Pede og Jon havde slået et telt op til os, men da der var bælg ragende mørkt, havde vi lidt svært ved at finde teltet og også lidt bange for, om det var det rigtige telt. Men vi fandt et tomt telt og fik sovet lidt. Lørdag morgen spiste vi morgenmad. Allan og Birger kørte bilerne til Bounty Øen (8), hvor Allan skulle slutte turen. Vi kørte efter en GPS, som ledte os de mærkeligste steder hen. Vi parkede bilen efter GPS'en og vidste ikke helt hvor vi var. Så vi var lidt spændte på hvor den holdt i forhold til Bounty øen (8). Da vi kom tilbage var kanoerne pakket og vi sejlede afsted. Det var op gennem de 2 små søer, op til stedet hvor vi skal løfte kanoerne. her spiste vi frokost. Der efter sejlede vi videre ud i starten af den store åbne sø, hvor vi efter ½ time sejlede ind til plads Alvanäs plads (4), hvor vi overnattede. Om aftenen kom pludselig en bil med nogle unge mænd, som bare råbte og skreg, men uden der skete yderligere. Vi hørte ikke hvad de skreg. Næste morgen kom 2 store militær kvinder for at hente en grill. Mærkeligt sted at overnatte. Søndag morgen sejlede vi så videre op gennem søen og tværs over endnu en sø og ned gennem en tredie sø, ned til Bounty øen (8). Her skulle vi spise aftensmad og overnatte. Allan skulle dog køre hjem samme aften. Da vi ankom, gik vi ud for at finde bilen, som vi havde parkeret tidligere, men som vi i virkeligheden ikke helt vidste hvor var. Vi gik ca. 200 meter, så holdt bilen der lige så fint. Det var en sjov glad følelse.

Efter en dejlig aften og nat, med "god" mad, øl og rødvin, sejlede vi 3 tilbageværende videre om søndagen, hvor vi skulle sejle det sidste stykke ned til badeanstalten (9). Jon sejlede alene. Da vejret var blevet ret dårligt og der var en del bølger prøvede vi at kæmpe os frem til stranden men måtte opgive, da Jon havde svært ved at sejle i det hårde vejr alene. Så vi sejlede ind til land og skulle så herefter ha' fat i Christer, vores kano udlejningsmand, for at forsøge at forklare ham hvor vi var. Det lykkedes efter et stykke tid og det var dejligt at se hans bil med kano traileren. 2 af os kørte med Christer, for at hente den sidste bil.

Vi fik pakket bilen og turen gik mod Danmark.